2013. január 26., szombat

Tátra V/4

Felvidéki barangolás - Tátra
Pöstyén, Nagyszombat, Nyitra




Pöstyén gyógyfürdője kénes vizű, a hőforrások a Vág szigetein vannak. Hőmérsékletük 60-61 fokos. Igen jó eredménnyel használják ízületi, csont- és bőrbajok esetén. A középkorban a gyógyulni vágyók a források körül ásott, faágakkal megerősített, szalmával bélelt gödrökben üldögéltek. 





A kis templomban a kórházak mellett sok márványtáblán olvashatók a gyógyulás hálaszavai. A különböző fürdőknek keresztneveket adtak: Anna-, Erna-, Márta-fürdő. A település fennmaradt pecsétei Szent Istvánt ábrázolják.





Nagyszombat (Trnava) jellegzetesen papi város! A XIV. században épült híres Szent Miklós templomot nem tudtam megnézni, mert závra volt, bár impozáns, zömök, piros színű dupla tornya jó csalétek a turista számára. A templom körül a belvárosban a tipikus papi épületek egész sora látható. Amikor a török megszállta Esztergomot, 1543 után ideköltözött az esztergomi érsekség.





Pázmány Péter itt alapította meg 1635-ben az európaszerte híres Pázmány Péter Tudományegyetemet, mely később 1777-ben Budára települt át. Nagyszombat környékén nagy csaták dúltak a Rákóczi, majd az 1848-as szabadságharc idején is.





Délután értem Nyitrára. Az erős kőfallal körülvett hegyen épült várban van a székesegyház.





Már 1288-ban püspöki város volt, majd Csák Máté birtokába került. Motorszaküzletében mindenféle alkatrész kapható, de délután 2 órakor már bezár, így sajnos én lekéstem...





Nyitra város látképe.





Komárom előtt néhány kilométerre töltöttem az utolsó (hála a lengyel paprikás konzervnek és uborkának, a legkeservesebb) éjszakát, miután többet vizsgáltam a csillagokat, mint aludtam. Bizonyára a mellettem parkoló Wartburg utasai sem nagyon örültek a sok ajtócsapkodásnak... Végszóként annyit, hogy összesen megtettem 1340 kilométert, Szergej pedig elfogyasztott 119 liter benzint...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése